Hotel i przechowalnia opon

W ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele modeli opon uniwersalnych. Zaletą takiego ogumienia jest to, że można eksploatować je przez cały rok. Klienci nadal częściej jednak korzystają z opon sezonowych. Dlaczego? Z tego względu, że zapewniają one zdecydowanie większe bezpieczeństwo w trakcie m.in. intensywnych opadów śniegu bądź oblodzenia. W takim wypadku jednak konieczne jest przechowywanie jednego kompletu, który nie jest w danym momencie wykorzystywany. Nie każdy kierowca posiada jednak odpowiednią przestrzeń. Tutaj natomiast idealnym rozwiązaniem okazuje się hotel dla opon.

Czego dowiesz się z tego artykułu?

  • jakie są korzyści z oprogramowania dedykowanego
  • jakie są usprawnienia informatyczne dla hotelu opon
  • jak określić miejsce przechowywania opony – możliwość generowania etykiet z danymi

Przechowywanie opon w ramach TiresCMS

Dedykowane oprogramowanie pozwala zaoferować klientom hotel dla opon w każdym aspekcie idealnie dopasowany do firmy. Moduł umożliwia przy okazji wymiany zaproponować przechowanie ich przez resztę sezonu. System tworzy bazę danych większości producentów oraz rozmiarów opon na rynku. Dodatkowo pozwala na zapisywanie pełnej historii depozytu oraz prostsze umawianie wizyt na letnią oraz zimową wymianę opon. W ramach TiresCMS możliwe jest również podłączenie do przechowywania opon modułu magazynowego i drukowanie etykiet samoprzylepnych na opony. Ułatwi to znacząco wyszukiwanie poszczególnych opon na regałach. Klient może także otrzymywać SMS lub email przypominający o odbiorze lub wymianie ogumienia na adekwatne do sezonu.

TiresCMS – oprogramowanie do zarządzania magazynem dla branży opon

Czym w praktyce jest hotel dla opon?

Przechowalnię można otworzyć w każdym punkcie zajmującym się wymianą ogumienia. Wystarczy jedynie trochę przestrzeni i dobrze przemyślane oprogramowanie. Bez odpowiedniego modułu cała procedura przyjęcie opony do takiego hotelu niepotrzebnie się komplikuje. Dodatkowo problematyczne może okazać się magazynowanie opon od więcej niż kilku klientów. W przypadku większych przestrzeni brak etykiet na ogumieniu będzie utrudniał również lokalizowanie poszczególnych kompletów. Oprogramowanie TiresCMS pozwala na oznaczenie podstawowych informacji na temat opon na ich bocznej powierzchni. Dodatkowo każdy klient otrzyma specjalny druczek, który będzie zawierał:

  • Imię, nazwisko i adres klienta,
  • Markę, model i numer rejestracyjny pojazdu,
  • Wysokość bieżnika, markę, rozmiar i dedykowany sezon przechowywanych opon.

W jaki sposób oznaczana jest lokalizacja na magazynie?

Poszczególnym oponom możliwe jest nadawanie indywidualnych kodów i drukowanie ich na etykietach. Każdy przyjmowany komplet można indywidualnie oznaczyć w systemie. Określenie ich dokładnej pozycji w magazynie jest dzięki temu o wiele łatwiejsze. Oprócz tego na etykiecie możliwe jest wskazanie konkretnej hali lub kontenera, w którym przechowywane są opony. Wszystkie dane zapisane są z pomocą kodu kreskowego lub QR, a na etykiecie znajduje się także informacja, czy jest to komplet, para bądź pojedyncza sztuka. Etykiety Tyre TT w ramach TiresCMS drukowane są w dowolnym formacie w zależności od indywidualnych preferencji klienta. Posiadają one odporność na drobne uszkodzenia mechaniczne oraz czynniki środowiskowe, takie jak wilgoć lub niekorzystne warunki atmosferyczne.

QR kod – zarządzanie magazynem TiresCMS

Łatwiejsze zatowarowanie magazynu w TiresCMS

Bez odpowiedniego oprogramowania przyjęcie opon na magazyn zajmuje dużo czasu. Każdą z osobna trzeba opisać i ręcznie oznaczyć. To nie jest jednakże największy problem, gdyż przy większej ilości sztuk, prościej o błąd ludzki ze strony pracownika. Jeśli magazyn dodatkowo zajmuje się nie tylko przechowywaniem, ale również jest zatowarowany pod sprzedaż, to każda opona z osobna musi zostać dokładnie opisana i poukładana na regałach bądź stojakach w halach. Prawdopodobieństwo pomyłki dodatkowo rośnie, jeśli niektóre należą do klientów. Z kolei im więcej przyjmowanych opon, tym większa szansa na to, że pracownik błędnie wyda komplet lub też źle zatowaruje ogumienie na magazynie.

Dlaczego warto skorzystać ?

Dedykowane oprogramowanie pozwala zautomatyzować większość procesów związanych nie tylko z przechowywaniem opon, ale także z ich magazynowaniem i sprzedażą. Dodatkowo system umożliwia kontrolę pracowników, która ograniczy występowanie pomyłek oraz wykluczy nieścisłości dotyczące informacji o faktycznych stanach magazynowych. TiresCMS zapewnia więc komfort pracy zarówno zatrudnionym, jak i pracodawcy. Natomiast na tym możliwości się nie kończą.

Co jeszcze do zaoferowania ma TiresCMS?

Dla firm zajmujących się sprzedażą opon nowych lub używanych niezwykle przydatny okaże się moduł, który automatycznie dokona parowania i kompletowania opon w gotowe koła i zestawy. TiresCMS połączy je w oparciu o odpowiedni bieżnik, producenta bądź rozmiar. Upraszcza to późniejszą sprzedaż, a jeśli klient szuka pojedynczych sztuk do swojego auta, to można zaproponować mu je przy kolejnej wymianie przed sezonem.

Zobacz co zyskasz ? (to jest tylko kilka korzyści – pełna lista jest o wiele dłuższa)

  • pełną kontrolę nad przechowywanymi oponami
  • generowanie etykiet z danymi o kliencie, rozmiarze opon
  • szczegółowy kalendarz online do umawiania wizyt w serwisie
  • funkcje dla tzw klientów widmo – oszczędność na nieopłacanych depozytach opon
  • automatyczne przypominanie klientom o wymianie opon

Chcę teraz wdrożyć w swojej firmie moduł Hotel Opon, interesuje mnie również sprzedaż opon w sklepie online !

Możesz również polubić…