Motoryzacja i opony w UE

Jak wiadomo, Polska od jakiegoś czasu znajduje się w Unii Europejskiej, która określa między innymi konkretne zasady dotyczące funkcjonowania różnych podmiotów gospodarczych we Wspólnocie. Nie pominięto również rynku motoryzacyjnego, który także spełniać musi określone warunki.

Niebawem planuje się wprowadzenie nowych etykiet na opony, które zawierać będą ujednolicone wiadomości odnośnie trzech parametrów: przyczepności na mokrej powierzchni, oszczędności paliwa oraz hałasu. Obowiązek ten będzie dotyczył pojazdów osobowych, jak również lekkich pojazdów dostawczych. Etykieta widniała będzie na gumie, dzięki czemu zapewni klientowi wszystkie niezbędne informacje, które z pewnością będą przydatne podczas zakupu. Tego rodzaju wiadomości szczególnie przydatne są w przypadku zakupu zimowej wersji gum. To właśnie one powinny bowiem charakteryzować się jak najlepszymi parametrami, ze względu na to, że poruszają się po nawierzchniach pokrytych śniegiem, błotem pośniegowym czy nawet lodem, co zwiększa ryzyko poślizgów. Aby ich uniknąć warto kupować opony zimowe renomowanych marek, gdyż mamy większą pewność o ich niezawodności i dobrej jakości.

Z czego muszą być zrobione zimowe opony ?

Dzięki temu, że wyprodukowane są z dobrych jakościowo materiałów, posłużą nam zdecydowanie dłużej. Tanie opony z kolei, do których produkcji używa się słabych jakościowo mieszanek, a sam proces technologiczny nie należy do najnowocześniejszych na rynku, ścierają się zdecydowanie szybciej, przez co jesteśmy zmuszeni kupić nowy komplet wcześniej, niż gdybyśmy zainwestowali w dobre gumy. Dodatkowo laczki dobrej jakości zapewniają lepszą przyczepność do podłoża i większy komfort jazdy. Wpływa to w dużej mierze na bezpieczeństwo zarówno nasze, jak i innych użytkowników drogi, gdyż zbyt słaba trakcja koła z nawierzchnią grozić może utratą panowania nad samochodem przez kierowcę, co doprowadzić może do niebezpiecznych w skutkach wypadków. Warto zatem zadbać, by ogumienie charakteryzowało się zawsze dobrą jakością. Wszelkiego rodzaju pęknięcia widniejące na jego powierzchni czy też inne ślady zużycia powinny być dokładniej zbadane, dzięki czemu będzie można podjąć decyzję o wymianie, bądź naprawie gum. Dodatkowo należy regularnie sprawdzać warstwę bieżnika, gdyż jest to jeden z najważniejszych parametrów świadczących o naszym bezpieczeństwie podczas jazdy. Jeśli wynosi on mniej niż 1,6mm w przypadku gum letnich i mniej niż cztery minimetry w przypadku ich zimowej wersji, konieczna jest bezzwłoczna wymiana na nowe.

Dzięki przepisom unijnym, które regulują wiele spraw dotyczących motoryzacji, klient ma większy komfort podczas zakupów, gdyż wszystkie informacje są dla niego proste i klarowne. Dzięki temu nie kupuje on kota w worku, a produkt konkretnej jakości, o której ma pełną świadomość.

Możesz również polubić…