Jakie opony do forwardera ?
ie każdy z nas widzi sens w przygotowywaniu swojego samochodu do pory roku, jaką jest zima. Według tych osób bezpieczeństwo na drodze jest w większym stopniu związane z ich umiejętnościami, aniżeli ze stanem technicznym samochodu.
Jest to oczywiście myślenie błędne, gdyż statystyki dowodzą, iż corocznie zdecydowana większość kolizji drogowych w okresie jesienno-zimowym spowodowana jest nieprzystosowaniem, bądź nieodpowiednim przystosowaniem pojazdu do warunków panujących na drogach. Jedną z pierwszych rzeczy, jakie powinniśmy zrobić, gdy temperatura powietrza zaczyna spadać poniżej dziesięciu stopni Celsjusza jest z pewnością wymiana opon z letnich na zimowe. To właśnie ten element samochodu świadczy o przyczepności naszego pojazdu do nawierzchni. Pomiędzy wersją letnią, a zimową istnieją oczywiście kolosalne różnice. Pierwsza z nich polega na różnej budowie bieżnika. Wersja zimowa posiada bieżnik z większymi i szerszymi zagłębieniami, co ma zwiększać przyczepność pojazdu do nawierzchni w trudnych warunkach pogodowych, jak na przykład mżawka, śnieg czy gołoledź.
Mogą być tutaj również zastosowane tak zwane lamele, które zwiększają powierzchnię styku opony z podłożem dzięki specjalnym nacięciom w blokach bieżnika. Powodują one, że kierowca posiada zdolność większej skuteczności hamowania oraz może bardziej bezpiecznie rozpędzać samochód na powierzchniach pokrytych śniegiem. Ten rodzaj ogumienia zbudowany jest z syntetycznego kauczuku z dodatkiem krzemu, dzięki którym jest ono bardziej elastyczne. Zastosowanie specjalistycznych technik podczas procesów konstrukcyjnych powoduje, że opony zimowe są zdecydowanie droższe od swoich letnich zamienniczek. Te drugie bowiem wyprodukowane są ze specjalnej mieszanki kauczuku i sadzy, która dzięki swoim właściwościom powoduje lepszą przyczepność kół do podłoża w temperaturach dodatnich. Natomiast gdy temperatura powietrza spada poniżej około siedmiu stopni Celsjusza, opona letnia twardnieje, co zdecydowanie zmniejsza jej przyczepność do podłoża oraz elastyczność, a z kolei droga hamowania wydłuża się. Jak widać różnice między oponami zimowymi, a letnimi są znaczące i wymiana ich zgodnie z panującymi warunkami atmosferycznymi, które towarzyszą odpowiednim porom roku jest bardzo ważna.
Należy jednak dodać, że stosowanie dobrych jakościowo materiałów przez producentów raczej nie może wiązać się z niskimi cenami, a jak wiadomo nie należy oszczędzać na własnym bezpieczeństwie.
W związku z powyższym bardzo trudno jest znaleźć tanie opony, które będą się charakteryzowały dobrymi właściwościami i dodatkowo będą wyprodukowane przez renomowaną i cenioną na rynku motoryzacyjnym firmę. Warto jednak zainwestować w dobre jakościowo produkty, gdyż będzie to procentowało przez długie lata użytkowania samochodu.